torsdag 3 september 2015

Long time no writing

Vet att det var längesedan sist, och det har hänt en del kul saker, och två mindre kul saker också (men jag och det är på bättringsvägen igen).
Vi kan börja med en kul fredagskväll (den 28e augusti) då jag och syrran tog tåget till storstaden.
Vi checkade in oss på en båt som gungade för mycket även fast den var liten, och efter många om och men tog vi oss till festområdet, då var vi båda hungriga, men skyndade oss upp till lägenheten.
Vi och fler andra goa människor överraskade födelsedagsbarnet rätt så bra, och hade sedan en mycket rolig kväll (mat är bra grejer också). Vi tog oss sedan med tunnelbana till båten, och det gick faktiskt att sova efter att ha intagit en åksjuketablett (trodde jag). Vi hade ställt klockan på ungefär 9 eftersom vi hade bestämt brunchträff med fina kusiner, så vi gick upp i tid, checkade ut, promenerade en bit och åkte tunnelbana igen, från slussen till T-centralen. Promenerade sedan till centralen.

Och däremellan någonstans försvann min plånbok.

Paniken var ett faktum, och jag tvingade min snälla syster att följa med mig och backtracka en bit, även om det var helt logiskt att plånboken inte skulle ligga på marken någonstans, så kändes det ändå skönt att göra något. Jag lyckades släppa det efter ett tag, men sedan när vi kommit fram till hotellet där vi skulle möta kusinerna så bröt jag ihop. Jag spärrade det som kunde spärras, och gjorde en polisanmälan. När kusinerna kom hade jag tagit mig samman, och lyckades äta frukost och ha det riktigt trevligt :)
Därefter tog vi oss till Starbucks för kaffe medan vi väntade på att tåget till Örebro skulle gå (och vi försökte ordna tågbiljett åt syrran med ett superdumt system!). I både Stockholm och Örebro sken solen, så vi hade det bra. Väl framme i Örebro handlade vi inför morgondagens frukost och mötte en vän där vi minst anade det. Väl på festen för en mycket härlig vän som fyllde jämnt blev vi bjudna på fantastiskt god mat och vi hade det jättetrevligt :) jag slocknade ganska tidigt efter allt ståhej, och söndagen blev väldigt lugn.

Måndagen på jobbet gick snabbt, och sedan var det dags för Blodomloppet :D
Det var kul, med mycket bra sällskap och fint väder (tack Västerås!) 5040m på 1h 1min.
Jag är nöjd under omständigheterna.
Men jag var väl inte helt frisk när jag började, för dagen efter kom "straffet".
Förkylningen med stort F
Tror aldrig jag har känt mig så under isen... eller ja, kanske en gång när jag var tonåring.
Idag är det torsdag, jag har hunnit få nytt bankkort och nytt ICA-kort (yay) och jag är fortfarande hemma från jobbet, så ni kan ju tänka er vilket virus det är. Det känns som att jag är i karantän.
Jag har hunnit läsa massor och börjat kolla på en ny serie, jag känner mig smått psykiskt instabil men det ska väl lösa sig det med så småningom. Det blir en lugn helg, och jag hoppas kunna jobba på måndag.
Ha det fint allihop, om ni läser detta :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar