söndag 23 augusti 2015

En härlig vecka sedan sist :)

Jag har hunnit med ganska mycket den här veckan.
Jag har varit sjuk måndag och tisdag, då läste jag massor och vilade massor.
På onsdagen var jag tillbaka på jobbet och det flöt på ganska bra med hösten första APT, men jag var fortfarande trött och det kändes att förkylningen inte var klar med mig. Därav så gick jag inte och simmade på onsdagskvällen, utan jag åt middag och umgicks med min syster istället :)
På torsdagen har det börjat trappas upp lite på jobbet, ansökningarna trillar in och det blir mer att göra igen. Jag är fortfarande trött och inte helt 100, men på kvällen åt jag tacos på Nancy's (bästa!) och sedan gick jag på min första anhörigträff med Ung Cancer Västerås. Det var jag och två personer till, och vi fikade och hade det jättetrevligt :) efter fikat mötte vi upp Angelica och några till, vi bestämde oss för att gå och bowla men vi upptäckte på plats att de hade stängt just den kvällen :/ det blev en cider på Bishop's arms istället och det var också trevligt :)
Fredagen var lugn på jobbet, det var fint väder och mycket varmt, så tankarna gick trögt. Jag mötte upp Angelica efter jobbet, och tillsammans fixade vi en inflyttningspresent, och sedan åt vi pizza med vår bästa vän :) därefter kom en annan vän med oss till inflyttningsfesten och det var en kanonkul kväll/natt med mycket skratt, musik, stoj och lek.
Jag somnade runt 4 på lördagsmorgonen och vaknade sedan kl.09, och kunde inte somna om...
inte lika kul.
Jag visste också att jag inte hade någon frukost, så jag kravlade mig upp, tog på mig lite kläder och åkte till IKEA för pannkakor. Det var ett bra beslut. Jag glömde dock att köpa med mig frukost :/
Senare på lördagen, efter att ha sovit några timmar till, tog jag mig till en förfest utanför högskolan. Solen sken, jag hade god mat och dryck med mig, så det var en bra förfest. När fler människor kom så kastade vi boll, skrattade mer och gick sedan in på Kåren där det var smygpremiär. Bästa vakten jobbade och det var en skicklig DJ :) när jag tyckte att det var dags att faktiskt dansa så var det jättekul, och hitlåtarna avlöste varandra. Det var oldies but goldies och några nyare låtar.
Ca 01.15 gick jag till min cykel och tog mig hemåt, nöjd med kvällen.
Idag söndag har varit en dag med städning och disk, fixande och donande. Har inte ätit så mycket, men avslutade kvällen med film i trevligt sällskap. Nu är det definitiv sovdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar