tisdag 15 september 2015

Halva september är puts väck

Hösten tänker inte ge med sig igen, det visade den tydligt idag när jag inte fick se solen förrän det var dags att gå hem från jobbet...
Jag är nästan frisk nu, jag har jobbat hela förra veckan och jobbar denna vecka också.
Förra söndagen (6/9) var det filmkväll och vi såg Grease, en klassiker som jag har sett hur många gånger som helst. Det är mysigt när alla sjunger med, och vi delade broderligt på fikat.
Under veckan som gick efter filmkvällen var jag och simmade med en kompis under två kvällar, jag måste säga att det känns bra att vara på banan igen, och planen är att stanna på banan denna gång. Jag hann även med att vara på SpexPack's lekträffar och det var roligt att träffa nya och välbekanta ansikten, och så fick jag ju leka kortleken vilket ligger mig varmt om hjärtat.
Annat som gör livet gladare är att se rookiesarna på MDH tävla i Spex. Jag tycker nog att rätt lag vann i torsdags, och hoppas att flera av deltagarna fått smak för Spex och vill göra mer av det.

Veckan flög iväg snabbt, och väl framme vid fredagen åkte jag och syrran buss till Uppsala där vi mötte upp en god vän, för att åka till Sundsvall och hälsa på en annan god vän och dennes lilla dotter.
Helgen blev fin, även om vädret var dåligt. Vi umgicks, åt gott, gullade med barnet (och katten och hunden), shoppade och tittade på film i två dagar innan det blev söndag och dags för hemfärd. Det var första gången för mig i Sundsvall och jag vill absolut åka dit igen. Det är något med luften där (precis så som det är i Dalarna) och jag blir alltid lugnare och mer harmonisk då.
Jag trivs med livet helt enkelt. Och det är något man ska unna sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar