tisdag 1 november 2011

01 - om Veronica

Detta blir första inlägget från listan med 30 punkter, som jag hittade i en annan, helt underbar blogg.
Jag är en ung kvinna som ibland har båda fötterna på jorden men huvudet bland molnen. 23 är siffran på min ålder, men i vissa fall blir jag kallad pensionär; eftersom jag gillar att vila efter middagen, ta långa promenader och läsa en god bok :) Detta är för mig inget negativt då de flesta pensionärer jag träffat verkar leva ett skönt liv, utan stress och en massa måsten.
Det här med läsning är ett bekvämt måste för mig. Jag vet inte nu hur många böcker jag har läst, men jag vet att när jag gick i högstadiet hade jag läsdagböcker, där man fyllde i vilka böcker man läst.. jag fyllde tre sådana dagböcker, och slutade sedan räkna efter sisådär 300 lästa böcker. Läsning är ett underbart nöje, och det är mycket sällan jag blir ledsen om jag får en bok i present :) samma sak med choklad...mmm. Kombinerar man dessa två är lyckan stor.
Något annat jag älskar är hundar. Detta beror väl främst på att min mamma och min MuminPappa hade hund redan när jag föddes, och sen har det rullat på under hela min uppväxt. Tyvärr har jag inte hund idag, men på samma sätt som många kvinnor ser bebisar överallt, ser jag söta hundar överallt och vill gå fram och hälsa, alternativt ta med dem hem. Så om jag får min vilja igenom i mitt och sambons hem, så blir vi nog med hund inom en snar framtid *hoppas*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar